Opäť môžete zažívať radosť z posielania balíkov a zásielok, keď budete toto vedieť:

Keď pevnú linku nahradil mobilný telefón a klasickú poštu sme vymenili za email, stratilo sa čaro posielania listov, zásielok, či balíkov. Aj dnes sa však nájdu ľudia, ktorí balíky a zásielky aktívne využívajú, a to nielen pri objednávaní cez internet, z eshopov.

Dnes sa teda pozrieme na to, čo by ste mali vedieť, keď chcete poslať balík, či zásielku. Čomu sa vyvarovať a čo naopak určite dodržať? Poďme sa na to spolu, krok za krokom, pozrieť:

Chcem poslať balík – čo treba urobiť?

Na úvod celého procesu posielania balíka určite odporúčame zabaliť balík a napísať kompletné adresné údaje. Platí to pri všetkých balíkoch, či už posielate na Pošte, alebo cez kuriérsku spoločnosť. Balík musí byť primerane zabalený.

V prípade veľkých balíkov si dajte pozor. Napríklad kuriérske spoločnosti majú obmedzenia, čo sa týka dĺžky, šírky a hmotnosti produktov (do 50 kg,  ktorých najdlhšia strana musí mať dĺžku maximálne 2 metre. Súčet obvodu a dĺžky zásielky zároveň nesmie prekročiť 3 metre.). Takže nemôžete posielať slona. Ani žirafu.

Ďalej porozmýšľajte nad dôležitými vecami, čo sa týka doručovania balíkov: Potrebujete, aby príjemca podpísal dokumenty, ohľadom vyzdvihnutia? Zaplatil vám príjemca zásielky už vopred, alebo bude platiť na mieste?

Platba na dobierku je stále obľúbená, najmä u starších ľudí, ktorí nevyužívajú platbu online, alebo u ľudí, ktorí neveria internetovým platbám. Keď neviete, ako posielať balík na dobierku, určite si to skontrolujte u spoločnosti, ktorú ste si na prepravu balíka vybrali.

Keď je balík poslaný – čo ďalej?

Balík je poslaný, čakáte vy, čaká príjemca… To sa už viac nestane. Dnes už máte možnosť sledovať váš balík online, prostredníctvom internetu. Zásielka je v preprave, možno u dopravcu, možno na ceste. A vy máte takmer aktuálne informácie o tom, kde práve váš balík je. Nemusíte sa strachovať, či prišiel, alebo neprišiel.  

Ale čo keď príjemca zásielky nie je doma?

Tiež jedna z nepríjemných otázok, ktorá sa vynára spolu so zásielkami a balíkmi je, čo keď kuriér nezastihne príjemcu doma. Alebo čo keď príjemca na dlhšiu dobu odcestoval? Bude balík vrátený späť a budete musieť platiť zbytočne prepravné náklady?

O toto všetko sa viac nemusíte báť. Novinka spoločnosti DHL myslela aj na to. V prípade, že  počas prepravy vašej zásielky nastane nečakaná situácia a príjemca nebude môcť svoj balík prevziať osobne, môžete využiť tzv. Parcelshop. Ide o službu, kedy bude balík uložený do najbližšieho výdajného miesta pre doručenie balíkov.

Navyše, už nebudete musieť chodiť ďaleko, keď chcete poslať napríklad darček vašim blízkym. DHL Parcel shop totiž funguje aj ako podajné miesto – to znamená, že cez neho môžete nielen prijať balík, ale ho aj odoslať.

Takto sa odosielanie a prijímanie balíkov stáva oveľa jednoduchším a príjemnejším, však?

 

Pridaj komentár