AI ako budúcnosť eventového odvetvia

AI ako budúcnosť eventového odvetvia

Deje sa to práve teraz. Technológie, ktoré sa ešte nedávno zdali hudbou budúcnosti, sú tu a už s nami zostanú. Umelá inteligencia (anglicky Artificial Intelligence – AI, pozn. red.) rozvírila stojaté vody eventového priemyslu spôsobom, aký sme si donedávna nevedeli ani len predstaviť.

Či už máte pocit, že AI ovládate, alebo ste ešte len v procese zoznamovania sa, je jasné, že AI má schopnosť kompletne zmeniť plánovací proces eventu, zážitok účastníkov a umožní vám zhromaždiť potrebné výstupné dáta.

Text

Description automatically generated

Ešte predtým, než sa ponoríme do témy, ako AI mení eventový priemysel, a ako ju môžete začleniť aj do vašej konferencie či eventu, začnime pri základných pojmoch.

Čomu vlastne hovoríme umelá inteligencia?

Ak sa vám zdá umelá inteligencia dosť nejednoznačná, vedzte, že v tom nie ste sami. AI znamená v každom odvetví niečo iné.

V eventovom priemysle obvykle odkazuje na technológiu či mechaniku, ktorá dokáže porozumieť prostrediu a zapojiť sa do neho pomocou slov, vetnej skladby a šikovného učenia.

Každý z nás už používa umelú inteligenciu na dennej báze. „Siri, aké je dnes počasie? Alexa, zahraj obľúbený song.” Chatboti sú jednou z najrozšírenejších technológií umelej inteligencie. 

V eventovom priemysle AI predovšetkým výrazne zlepšuje spôsoby, ako prepojiť účastníkov eventu. Predtým sme len dúfali, že náhodné spojenia povedú k obojstranne výhodným obchodným vzťahom, teraz však môžeme použiť technológie na strategickejšie prepojenie účastníkov, ktorí zdieľajú rovnaké záujmy, čelia rovnakým výzvam a smerujú k podobným cieľom.

Prečo sa zveriť chatbotom

Chatboti vedú konverzáciu s návštevníkmi platformy tak, aby čo najviac napodobnili spôsob, akým by odpovedal človek. Môžu zodpovedať rôzne otázky, udržiavať kontakt s účastníkmi a poskytovať požadované informácie.

Chatboty pracujú tak, aby vám ušetrili čas a energiu, vy sa potom môžete sústrediť na iné oblasti procesu plánovania udalostí. Radi by ste spoznali, ako jednoducho to funguje?

Laia – eventová platforma

Zoznámte sa, Laia

E.bot Technology prišlo s riešením komplexnej eventovej platformy Laia s integrovaným chatbotom. Laia prevedie vašich hostí celým eventom od registračného procesu po inteligentné vyhľadávanie kontaktov a zodpovie všetky otázky vašich hostí. Laia nie je len nástrojom uľahčenia plánovacieho procesu a zaistenia hladkého priebehu celého eventu, ale predovšetkým umožňuje jeho účastníkom prežiť event úplne novým spôsobom.

Laia je založená na báze umelej inteligencie a je tak vybavená schopnosťou hlbokého učenia. Využitie takejto platformy na eventoch zaistí podrobnejšie štatistiky o účastníkoch, čo vám umožňuje poskytnúť im viac osobných zážitkov na základe ich jedinečných záujmov.

Ako úspešne integrovať AI do eventu?

Či už sa jedná o odporúčania, akého programu sa zúčastniť, alebo ľudí, s ktorými sa chcete stretnúť, umelá inteligencia vám pomôže urobiť váš event oveľa personalizovanejším.

Prvým krokom k začleneniu umelej inteligencie do vášho eventu je stanovenie celkových cieľov. Najčastejšie sa zamerajte na nasledujúce:

Ponúknite lepšie príležitosti pre networking:

Podľa štúdie International Association of Exhibition and Events z roku 2018 76 % z takmer 9 000 účastníkov uviedlo, že networking je hlavnou hnacou silou pri rozhodovaní, či sa konferencie alebo eventu zúčastniť alebo nie. Tieto čísla pomerne jasne vypovedajú o sile networkingu.

Pozrime sa na rôzne formy networkingu očami účastníka eventu. Povedzme, že sa eventu zúčastňuje 2000 ľudí, pri tradičnom networkingu sa ľahko ocitnete v miestnosti plnej neznámych ľudí bez toho, aby ste mali poňatie, koho osloviť. Ako nájsť na evente o takom rozsahu tých ľudí, ktorí zdieľajú rovnaké záujmy?

Pri plánovaní eventu nie je príprava zmysluplného networkingu nikdy jednoduchá a zaberie veľa času.

Laia prináša spôsob, ako zvýšiť kvalitu a kvantitu spojenia na vašich eventoch bez nutnosti ďalšieho času stráveného zložitým plánovaním.

Laia interpretuje dáta účastníkov na základe ich záujmov a ďalších atribútov, podľa ktorých chcete účastníkov kategorizovať.

Zlepšite komunikáciu s účastníkmi:

Chatboty sa nielen jednoducho implementujú, ale sú taktiež extrémne efektívne pri používaní. Môžu komunikovať s účastníkmi v reálnom čase, odpovedať na otázky, poskytovať informácie a zdieľať aktualizácie.

Spoznajte lepšie svoje publikum:

Ponorte sa hlbšie do dát účastníkov s pomocou chatbotu Laia. Umelú inteligenciu je možné použiť na rýchlu analýzu zapojenia a spokojnosti účastníkov. Najlepšou časťou je, že dáta môžete zobraziť a interpretovať v priebehu eventu.

 

Laia – eventová platforma
Laia – eventová platforma

Zlepšite proces plánovania eventov:

Laia vám môže pomôcť ušetriť hodiny – ak nie dni – automatizáciou procesov a triedením zložitých dát.

Bez ohľadu na to, ako veľmi v súčasnosti rozumiete AI a jej schopnosti ovplyvniť eventový priemysel, je jasné, že sa s ňou budete stretávať čoraz častejšie. Nielen v dobe pandémie Covid-19 je nepostrádateľnou asistentkou online a hybridných eventov.

Čím skôr pochopíte, že tento trend sa stáva nevyhnutnou súčasťou podoby eventov, tým lepšie. Budete môcť svojim hosťom ponúknuť niečo naviac.

Ako sa technológie neustále menia a vyvíjajú, očakávame mnoho nových trendov. Poďme sa s nimi spoločne vysporiadať a naďalej vytvárať nezabudnuteľné zážitky pre našich hostí.