Úspešný podnikateľ je ten, ktorý to robí poctivo a kvalitne

Na jednej strane je podnikanie to, čo vás dokáže oslobodiť zo zamestnaneckého pomeru, na strane druhej tomu musíte venovať oveľa viac času a úsilia. Je však pravda, že úspech, ktorý sa môže dostaviť, stojí za to, aby ste sa o to pokúsili. Zakladanie spoločnosti je ešte pomerne jednoduché, ale ako sa pohybovať v podnikateľskom prostredí, ako uspieť a čo robiť pre to, aby ste sa stali úspešným? Otázky, na ktoré neexistujú univerzálne odpovede, tu je však niekoľko tipov, ktoré vás správne nasmerujú.

 

Robte veci poctivo a neponáhľajte sa

Jeden múdry človek raz povedal, že na Slovensku stačí robiť veci poctivo a dobre, aby ste uspeli. A je to pravda, lebo na dnešnom trhu je veľa podnikateľov, pre ktorých sú najdôležitejšie ich zisky a kvalita ich produktu ich už nezaujíma. Aj preto to naozaj platí – robte veci poctivo, prvoradá je spokojnosť zákazníka a vzťah s ním, až potom riešte peniaze. Nikdy nešetrite na kvalite výrobku, služby, ušetriť vám napríklad pomôže renovácia tonerov, no šetriť na zákazníkovi je cesta za neúspechom.

 

Prečo je vzťah so zákazníkom dôležitý

Čím viac vás majú zákazníci radšej, tým vám robia lepšiu reklamu. A úplne zadarmo. Nie je potrebné hovoriť o tom, že takáto reklama je oveľa účinnejšia ako tá platená. Ľudia sa radšej riadia slovami niekoho, komu dôverujú, ako keby mali ísť slepo za slovami z reklamy, ktorá ich vyruší pri sledovaní filmu. Stať sa lovebrandom je zložité, ale keď to dosiahnete, stojí to za to. Podarilo sa to napríklad Canonu, na ktorého výrobky nedajú dopustiť jeho milovníci. Tí dokážu obhajovať hlavne fotoaparáty, ale pridávajú sa aj tlačiarne a tonery Canon, pred konkurenciou a pokojne by sa za túto značku boli ochotní aj pobiť.

 

Nekradnite, inšpirujte sa

Nekradnite myšlienky iných, to, čo fungovalo v podnikaní im, vám nemusí. Aj preto je dôležitejšie, aby ste sa nimi inšpirovali. Nerobte presne to isté, vyberte si myšlienky, ktoré sa vám páčia a prispôsobte ich podľa seba, aby fungovali aj v tej oblasti, v ktorej podnikáte. Vykašlite sa na motivačné knihy, ktoré sú plné všeobecných, nič nehovoriacich fráz. Inšpirujte sa ľuďmi, ktorí patria v podnikaní medzi špičku a už niečo dosiahli. Twitter, Facebook a ich osobné blogy sú plné tipov a rád, ktoré vám pomôžu nájsť správny smer. A úplne zadarmo.

 

FOTO:  © kasto/ Dollar Photo Club

Pridaj komentár